2011. április 1., péntek

Kontingent 88 – Integraal 2007

Kontingent 88 – Integraal 2007



Az új évezred első évtizedében egyre-másra dobták piacra a 80-as 90-es években aktív francia zenekarok (Evil Skins, Bunker 84, Legion 88, stb.) mára már elérhetetlen felvételeit. A kor követelményeinek megfelelően ezek gyűjteményes kiadások, amin azt értem, hogy igencsak telepakolták a korongokat. Ez a körítésre és a dalok mennyiségére egyaránt igaz. Jelen esetben egy kevésbé ismert bandáról, a Kontingent 88-ről van szó. Az 1989 és 1991 között született összes remekmű helyet kapott a CD-n. Ez két teljes albumot takar („Au Service De Nos Ancetres” és „Générations Futures”), ami 20 nótát, és több mint 1 órányi műsoridőt jelent. Körülbelül ennyit tudtam kivenni a 24 oldalas booklet középső részén található kis írásból, mivel az egész franciául íródott. Jellemzően a többi hasonszőrű bandával, ők is csak az anyanyelvűkön énekeltek. Az összes dalszöveg külön lapra került, és bár a francia nekem kínai, a képeknek köszönhetően mégis elég jól eligazodhattam, miről is szól az éppen aktuális szerzemény. A témák eléggé sablonosak (AWB, buzik, KKK, stb.). Legalábbis a korong feléig. A zene is totál a nagy elődökre emlékeztet. A második tízes adagban már megpróbáltak újítani a srácok. A zene rockosabb, bár én néhol némi popzenei hatást is érzékeltem. A szövegek is változatosabbak, persze azért maradt pár lerágott csont is. Ez a kísérletezgetés mindenképpen dicséretre méltó, még ha az eredményen ez nem is mindig látszik ( Az „Un Matin La Révolution” például számomra olyan monoton, és unalmas volt, hogy a hallgatása közben sikerült elaludnom a metrón a mellettem ülő hölgy legnagyobb örömére. Az utána következő „Générations Futures” viszont mindenki számára megér egy misét.). A pár nem mindennapi nóta, és az „átlagos” slágerek miatt mindenképp megérdemli, hogy helyet kapjon a gall skinhead történelemben.

20 Szám 64:38 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése