2013. november 1., péntek

Michael Müller – Wie Stark Der Feind Auch Sei!

Michael Müller – Wie Stark Der Feind Auch Sei! (2004) Nem tudom, mennyire ismeri a hazai közönség Michael Müller nevét. Én bevallom férfiasan, nem tudok sokat róla. Pedig egy elég népszerű német balladaszerzőt tisztelhetünk személyében. Önálló munkái mellett sokszor együttdolgozott kedvesével; Annett-tel is. Sajnos pár éve rákban meghalt. Amikor kezembe vettem a CD-t, kicsit elmosolyodtam. A szerkesztés, a Boris Vallejo festmény használata, a külalak teljes kialakítása tiszta kilencvenes évek (16 oldalas szövegkönyv). Az első szám után erős késztetést éreztem arra, hogy újra meghallgassam. Aztán újra, és újra. Rengetegszer. A korong gerincét balladák alkotják, de a legkiemelkedőbb dalok nem azok. A „Thor” (az egyetlen angol nyelvű nóta a lemezen), a „Panzer Division Wiking”, a „Denk Es” (ennek a szövegét maga a nagyember jegyzi) mind népszerűek, de semelyik nem múlhatja felül a „Kampf Um Unsere Rasse”-t. Ez a világ egyik legjobb újkori NS indulója/dala/himnusza. Akár tetszik, akár nem. Nekem igen. 12 Szám 53:23 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése