2014. november 1., szombat

Skrewdriver – Open Up Your Eyes DVD

The Complete Music Videos Collection 1989-2012 Ezen a DVD-n nem kisebb zenekar dalait hallhatjuk, mint a legendás Skrewdriver-ét. Ezt csak az analfabéták egyre népesebb tábora miatt írtam le. Bár, ha a borítót nem tudják elolvasni, kétlem, hogy ezekkel a sorokkal boldogulnának. De gondoltam kivételesen egy polkorrekt bevezetővel indítok, amiben annyi logika lesz, mint a jogalkotók jelenlegi munkájában. „A Skrewdriver nem a legjobb, de a legnagyobb.” Olvastam valahol az interneten. Ezt a szlogent pár éve már én is magamévá tettem, annak ellenére, hogy továbbra sem tartozom a legvérmesebb Skrewdriver fanatikusok közé. Nekem több mint egy évtizedbe került, hogy egyáltalán valamilyen szinten értékelni tudjam a ISD vezette csapat zenéjét. Az érdekes a dologban az, hogy végülis a zenekar háttértörténetének, és ISD életének alaposabb megismerése vezetett nálam ahhoz, hogy ma már elmondhassam, nincs olyan hét, hogy ne hallgassak Skrewdriver-t. Ehhez persze nálam (mint már írtam) nem elsősorban a csapat zenei teljesítménye vezetett, hanem a frontember élete, kitartása (Valljuk be, szegénynek semmi másról nem szólt az élete, csak arról, hogy amikor egy kicsit jobban ment a szekér, valamelyik kedves „bajtárs” átverte, vagy csak lelépett a kasszával. Ennek ellenére nem tért le az útról, mint sokan, hanem azt az örökérvényű igazságot követte, miszerint nem az NS eszme rossz, hanem az emberek között sok a sz@rházi.), és ha objektív akarok lenni, akkor az is, hogy már én is kivűlről fújom a ISD diszkográfiát, annyit hallottam az évek során. Tehát van egy hősünk (a szubkultúrák körében az egyetlen), és rengeteg fanatikus rajongónk, akik több mint 20 évvel Ian távozása után sem nyugszanak, és továbbra is a RAC nummero uno-jaként tekintenek a Skrewdriver-re. Egyikük a finn videókészítő Jäsä, akitől még mindig nem lehet elvitatni a legjobb modern NS filmkészítő címet. Ezúttal egy 18 videóklipp-ből álló válogatást adott ki (White Power, 46 Years, White Power – Klansmen Version, The Showdown, Before The Night Falls, AntiSocial, Voice Of Britain, Smash The IRA, I Don’t Like You, Street Fight, Our Pride Is Our Loyalty, Europe Awake, Memories, AntiSocial – Peel Sessions ’77, Red London, Midnight Train, This Little Piggy, Night Trains). A dalok a készítés szerinti kronológiai sorrendben vannak, meglehetősen kellemesen illusztrálva. A klippek elején általában kapunk némi infót is, de ezek annyira vérszegények, hogy szinte említésre sem méltók. A tartalom ezzel szemben élvezetes, de sok alkotást nem először láthatunk (szerepeltek már a Rock ’n’ Racism, vagy a Kriegsberichter sorozaton). Ez még nem is lenne probléma. A nagyobb baj az, hogy már megint nincs léptetés, ami megint idegörlő tekergetéshez vezet. Ha ez nem lenne, akkor tökéletes kiadvány lenne, így viszont… Az értékelést inkább a többi vásárlóra bízom. 55 perc. Menü nincs, és jelenetválasztás sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése