2011. június 1., szerda

Daily Broken Dream - Freedoom

Daily Broken Dream - Freedoom (2009)



Nem szeretem a Hatecore-t. Általában nincs semmiféle dallama a daloknak, és így számomra fogyaszthatatlan (kivétel persze az úgynevezett "New School HC", amit a magamfajtának találtak ki). Azt a hatalmas erőt sem érzem benne, amit annyian emlegetnek. Hazudnék azonban, ha azt mondanám, hogy nem látok benne fantáziát. A hozzáállásom ugyanaz, mint az NSBM-nél. Nem az én stílusom, de ettől még lehet jó.
Az eredetileg Race Riot néven futó germán csapat egy -véleményem szerint- igen kívánatos névváltoztatás után az Until The End és Final Stand Records közös kiadványaként jelentette meg első lemezét. A zenei részről csak mint laikus tudok nyilatkozni. A 12 szerzemény közül 11 a már említett klasszikus Hatecore hagyományokat követi. Szintiszta profizmus, ami jellemzi az egészet. Dallamok híján azonban számomra túl monoton, és egysíkú a produkció. Ezen dalok között kapott helyet egy Guano Apes feldolgozás (Open Your Mind), ami még az én tetszésemet is elnyerte. Az eredetinél is jobban bejön, és a DBD srácok szájából hitelesebbnek is tűnik a szöveg, mint a "denevérszaros majmok"-tól. Tehát a HC rajongók nem fognak csalódni. Ebben biztos vagyok.
A kivitelezést elnézve az egyik legszebb CD, amit valaha a kezemben tarthattam. A booklet képi világa első látásra meghódított. Grafikailag a legapróbb részletekig kidolgozott, és kellően sokkoló (A "Deutsches Volk" sírfelirat nálam például nagyobb hatást váltott ki, mintha egy rakás hullát csodálhatnék a füzetben horogkeresztek társaságában. Ez az utóbbi megjelenítés inkább az amerikai zenekarokra volt jellemző a 90-es években.). A 12 oldalas alapborítóba 6 lapnyi átlátszó selyempapírt fűztek, és ezeken találjuk a szövegeket. Ilyet még sosem láttam. Gyönyörű. Ha hozzáveszem, hogy mindezt normál CD áron kínálják, akkor ez egy "Must Buy".

12 Szám 36:44 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése