2011. május 1., vasárnap

Tribute To Kreuzfeuer

Tribute To Kreuzfeuer (2010)



Először a Rocknord Destiny Rock válogatásán találkoztam a Kreuzfeuer zenekar nevével, de őszintén szólva nem voltak rám nagy hatással. Számomra eltörpültek a nagy német bandák mellett, és nem is tudtak kilépni a nagyok árnyékából. Sok-sok évvel később egy szomorú esemény kapcsán vehettem meg az első „KF” CD-met. A 20 oldalas booklet alkalomhoz illő. Szépen kidolgozott, komor, melankolikus, és persze tartalmazza a dalszövegeket is. A KF énekes halála okán létrejött tribute lemezen szerepelnek ismert, jól ismert, és kevésbé ismert előadók is (Számomra kicsit fura, hogy tíz évvel a tragikus eset után látott csak napvilágot ez a kiadvány). Az OPOS Records jó munkát végzett, bár a tracklista kicsit nehezen olvasható. Mint a cím is mutatja, mindegyikük egy-egy KF nótát dolgozott fel a saját szája íze szerint. Ami szokatlan, hogy a dalok végig kemények, durvák. Egyetlen kivétel a Brainwash balladája (Meg talán az Eugenik szerzeménye. Nem hittem volna, hogy valaha is leírhatom ezt a mondatot. Brainwash ballada ?). Ez egy nagyon jó húzás volt, mivel az emléklemezek legtöbbjét szerintem az lövi meg, hogy végig szinte temetői hangulatot árasztanak. Természetesen szomorú, ha egy bajtárs eltávozik, de ha egy lemez végig csak erről szól, akkor azt valószínűleg nem fogják sokszor meghallgatni (Dalban legjobb példa erre a Brutal Attack „The Last Day Of Summer”-ja, ami egész egyszerűen gyönyörű és nálam kenterbe veri az „Always Near”-t, mégsem szeretem, mivel akárhányszor meghallom baromira elrontja a kedvem, és bánatomban elkezdem feltúrni a CD gyűjteményem a Joy Division lemezemért.). Ezzel szemben ez a korong nekem azt üzeni; hogy volt itt valahol egy német srác, ezt és ezt csinálta. Ilyen dalokat írt, ilyen örökséget hagyott hátra. Fáj, hogy elment, de örülünk, hogy ismertük, és tovább visszük a zászlót. A kedvencem egyébként a COV feldolgozás, ami hatalmas lett (bevallom férfiasan, ezért a dalért vettem meg a lemezt), de a többi bandában sem csalódtam (Pantheon, Painful Awakening, Eugenik, Might Of Rage, stb.). Csak azt tudom mondani, amit anno az Orosz Tamás emléklemeznél, hogy nemcsak a titulus miatt érdemes megvenni.

16 Szám 78:09 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése