2013. január 1., kedd

Proissenheads – Bruderkrieg

Proissenheads – Bruderkrieg (1999)
A hazai Vér és Becsület újság utolsó megjelent számában anno (2001 tavasz) már megjelent egy magyar nyelvű kritika a chemnitz-i srácok albumáról. Valami olyasmi volt benne nagy vonalakban, hogy a formációra érdemes odafigyelni, mert mindig megpróbálnak valami újat mutatni. Hát, nem ezért gyarapítottam vele a gyűjteményemet. Csak egy régi lemezt szerettem volna, és az ezzel járó kutatásnak végállomását ez az őskövület jelentette. Az énekes srác hangja mindenképpen egyedi, és újnak hatott. Legalábbis akkor. Ma már minden fénybenjáró tudja, hogy Uwe (vagy újabban Uwocaust) kezdeti szárnypróbálgatásait égették a Proissenheads lemezekbe. A 8 oldalas búklet meglehetősen durvára sikerült, pontosabban szólva gusztustalanra. A dalszövegek hátterét ugyanis szétlőtt fejű hullák díszítik. A muzsika rendben van, de sajnos a keverést sikerült elrontani, és a tény, hogy ez még nekem is feltűnt, az már tényleg gáz. A szövegekben átkalandoztak az angol nyelvterületre is, ami attól függetlenül, hogy én a német nyelvű RAC szerelmese vagyok, nem feltétlenül rossz. A frontember a mai napig aktív, és zenei fejlődésének köszönhetően népszerűnek nevezhető. Éppen ezért inkább a ’00-ás években megjelent lemezeit ajánlom, nálam azok sokkal magasabb szintet képviselnek. 11 Szám 34:23 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése