2015. március 1., vasárnap

Frakass – L’appel Des Dieux

Frakass – L’appel Des Dieux (2011) Érdeklődve vettem kezembe a Frakass ’11-es lemezét. A 12 oldalas szövegkönyv nagyon szép színes. Szerintem mindenki meg lesz vele elégedve. Ami a zenei részt illeti, annál a balladák most sem szorultak teljesen a háttérbe. Négy darabot találtam ebben a kategóriában. Egy feldolgozással is találkozhatunk (ami szintén ballada), ezúttal a lengyel „Honor”-tól. Legtöbbször az volt az érzésem, hogy visszatért a Bunker 84, annyira jól viszik tovább a nagy öregek stílusát. Ebben benne van a Németországhoz való pozitív hozzáállás is. A Siegfried” című számban természetesen az egyik legismertebb germán mitológiai történet elevenedik fel újra. Ez nagy kedvence lehet a bandának, mert korábban már ezzel a címmel albumuk is jelent meg. Nem igazán vagyok nagy rajongója a francia népnek, de itt is azt érzem, hogy a ragaszkodás miatt a német, a germán, és kiemelten a viking témákhoz, háttérbe szorul a NS lényege; a saját hazához való elsődleges hűség (zenei téren is). Ez számomra egy visszatérő hiba, amit persze nem csak a gallok követnek el. Persze a teljes képet elnézve nem véletlenül ajánlgatom én is annyira a Frakass-t. Az egyetlen olyan francia csapatnak tartom őket, akik nemzetközileg is színvonalat képviselnek a RAC mezőnyben. Ha francia RAC, akkor Frakass. 11 Szám 42:39 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése