2010. október 3., vasárnap

Norske Legion

Norske Legion (1996)



A kilencvenes évek közepén a Kriegsberichter 2 videóján figyeltem fel a CD ajánlók között erre a lemezre, amit mint az első norvég WP kiadványt reklámoztak. Az ajánlóban elhangzott dalrészlet igazán tetszett, így amikor később felfedeztem az egyébként ritkaságszámba menő CD-t az MSR Productions oldalán, minden különösebb hezitálás nélkül megrendeltem.

A borító szép, színes, de ugyanakkor igen egyszerű. Gyakorlatilag a dalcímeken és pár fotón kívül semmi információt nem tartalmaz. Az egyébként kihajtható 4 oldalas CD „könyvecske” belső két oldala pl. tök üres. Ami a zenét illeti, középtempós, egyszerű, néhol talán kissé monoton rockot hallgathatunk 4 számon keresztül természetesen norvég nyelven. Ez alól kivétel az utolsó szám, ami egy percnél rövidebb, és abból áll, hogy kellemes háttérzenével kísérve beszél az egyik előadó. A mini album „húzónótája” egyébként az első (Gjennom Kamp Til Seier), ami igazán kellemes, de ezt a nótát már hallottam a Pluton Svea előadásában is, ami így számomra eléggé lerontja az értékét.

Dicséretes a Pro Patria Records-tól, hogy kiadták ezt az EP-t. Igaz, hogy rövid és nem egy kiemelkedő alkotás, de Norvégia nem arról híres, hogy ontaná magából a zenekarokat, így igazi kuriózumnak számít. Őszintén szólva ezen a bandán, és a Vidkuns Venner-en kívül nem is igazán hallottam WP zenekarról. (Hacsak nem számítjuk ide a Haggis-t, bár számomra ők inkább antikomcsi punkoknak tűnnek, nem NS-nek.)

4 szám 11:04 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése