2013. május 1., szerda

Excalibur – The Water, The Soil & The Sand

Excalibur – The Water, The Soil & The Sand (2001) A cseh Squadron utolsó előtti albuma. Valószínűleg nem fognak megsértődni az összehasonlításon, már csak azért sem, mert az angolok zenéjét nagyra tartom. A ’90-es években ismertek, valamint elismertek voltak, és ez a nagyon erősnek mondható nemzetközi mezőnyben (persze már maga a cseh színtér is elég komoly volt) igen jó ajánlólevél volt számomra. Ezt az is bizonyította, hogy rengeteg válogatásra kaptak felkérést. Én is egy ilyen közös lemezen hallottam őket először. Amit erre a hanghordozóra pakoltak, az talán a valaha volt legjobb pusztításuk. A 12 oldalas komor bookletben megismerkedhetünk a dalszövegekkel (Amik Big Ed tollából származnak, és az angol mellett csehül is szerepelnek benne.), elolvashatjuk a felajánlásokat (Ezek közül kiemelkedik, hogy a német Kreuzfeuer énekesének Jens Rahl-nak is ajánlottak dalt, ami a nem túl rózsás német-cseh kapcsolatok fényében megsüvegelendő.). A zúzós muzsikák közé sorolható be a csapat, de a dallamok sem állnak távol tőlük. Az egyetlen, amiért én nem tudtam igazán a szívembe zárni őket, az a legtöbbször károgós, rikácsolós, ének. Jobban meggyőztek volna, ha gyakrabban alkalmazzák a tisztább vokált. Igazán komplex, lehengerlő muzsika. De nem nekem való. 10 Szám 38:50 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése