2013. május 1., szerda

Fest Der Völker, Jena 2005 DVD

Indiziert & Brigade M & Nemesis & Defiance & Vérszerződés & Nothung & Before The War & Systems Coffin A „Népek Fesztiválja” egy a sok németországi majális közül, amelyből sikerült hagyományt teremteni. Ha jól tudom, ez a 2005-ös volt az első, és az eseményeket rögtön rögzítették is az utókor számára. A műsor egyik felét a különböző szónokok beszédei alkották, a másikat pedig a zenekarok fellépései. A DVD-hez tartozik egy koncert CD is (1X Indiziert, 3X Brigade M, 3X Nemesis, 3X Systems Coffin, 3X Vérszerződés, 3X Nothung, 1X Defiance, 3X Before The War). A műsort a svájci Indiziert kezdi, de valamiért csak kb. 1 percet láthatunk belőlük. A holland Brigade M (6 perc) már tovább marad, és némi reakció is érkezik a közönség felől, de sajnos mivel szinte mindenki a kamera mögött bulizik, olyan az egész, mint egy szellemkoncert. John (16 perc) a Nemesis-ből viszonylag sokat játszik, és balladáit méltán jutalmazza tapssal a láthatatlan tömeg. A francia Defiance (3 perc) az újabban a galloknál meghatározó zúzda zenét játsza angolul. Ezt valahol megértem. A francia valahogy nem illik ehhez a muzsikához annyira. Nekem teljesen ismeretlenek voltak eddig, és egyszámos megnyilvánulásuk alatt nem adódott elég idő arra, hogy jobban megismerjem őket. Amit láttam, az biztató. A magyar Vérszerződés (13 perc) is inkább az angol dalokat szerepelteti. Azért persze magyarul is hallunk monológot. Itt már néhányan előmerészkednek a háttérből, és bevallom nekem is ők tapasztották először a szemem a képernyőre. A Svédországot képviselő Nothung (8 perc) neve már elég ismerősen csengett (Először akkor figyeltem fel rájuk, amikor megláttam az énekesről készült fényképet, amint egyedül bunyózik egy csapat antifával. Ez akkoriban többeket sajnálkozásra sarkallt, miszerint a szemét afa megint tömegben támad egy emberre. Aztán kiderült, hogy ő támadta meg az afákat egyedül, és mire a társai odaértek, már szétkergette őket. Mindjárt más a leányzó fekvése.). Nagyon jó anyaggal készültek (Skrewdriver és Landser feldolgozás is elhangzik), és számomra talán még szimpatikusabbak lettek. Az észak-magyarországi Before The War-t nem kell senkinek bemutatni. Még nekem sem, pedig én aztán messzire elkerülöm a hörgős, károgós énekkel tálalt death metált. Annyira nem az én stílusom, hogy simán kihagytam volna, de annyi verekedős részt vágtak be a zenéjük alatt, hogy végig kellett néznem. A német Systems Coffin (4 perc) zárja a fellépők sorát. Ők is maradtak a BTW-hez hasonló produkciónál, és maradtak az erőszakos képekkel teletűzdelt bejátszások is, úgyhogy én sem mentem messzire. Az utolsó képsorokat a berlini olimpiáról készült film, és a Die Lunikoff Verschwörung „Frei Geboren”-je szolgáltatja. A szerkesztők mint már említettem bevágásokkal, kép a képben funkcióval, és több kameraállással színesítették az amúgy sem unalmas eseményt. Ezért mindent figyelembe véve profi kiadványként értékelem a FDV 2005-öt. 73 perc. Interaktív menü. Kiváló minőség. 20 Szám 71:24 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése