2013. február 1., péntek

Noie Werte – Am Puls Der Zeit

Noie Werte – Am Puls Der Zeit (1996)
A NOIe Werte zenekart, mindig, mindenhol mint Németország egyik legrégebbi, és legprofibb csapatát szokták emlegetni. Személy szerint én ennek a harmadik albumnak hallatán kezdtem őket egy magasabb kasztba sorolni. Volt ugyebár a debütáló lemezük a „Kraft Für Deutschland” ’91-ből, ami tiltólistára került, és a rajta található 11 nótából csak 5 érhető el hivatalos formában (ez lenne a „Zusammenhalt”). Persze, le lehet tölteni különböző megosztókról, de az nem ugyanaz. Aztán jött a sokak által kedvelt „Sohn Aus Heldenland”, amit néha én is meghallgatok, de nem ez alapján sorolom őket az elitbe. Most pedig elérkeztünk az APDZ-hoz. Tehát nemes egyszerűséggel azért erről írok, mert ez az a korong, ami számomra annyi slágert tartalmaz, hogy méltónak találtam arra, hogy több millió olvasómmal megosszam róla a véleményem. A srácok az intelligens szövegek mellé dallamos, profi muzsikát szolgáltatnak, és bár a booklet is eléri a 20 oldalt, utóbbi kicsit fantáziátlanra sikerült. Ez vétek egy ilyen bandánál, akik szökő évente adnak csak ki albumot. Mint már említettem ezen a lemezen több a slágergyanús nóta mint az előzőeken, amiknek legelőkelőbb helyén természetesen a háborúellenes himnusz; a „Fuck The USA” tanyázik. A gyorsabb szerzemények mellé beszúrtak jó néhány balladát is, amiknek egyedül a hosszával nem vagyok igazán kibékülve. Néha túl elnyújtották őket. Véleményem szerint egyébként ez az a mérföldkőnek számító lemez, ami az igazán nagyok közé emelte a stuttgarti fiúkat, és ezután már „csak” ennek a szintnek a megtartása volt a harci feladat. Aztán, hogy ez sikerült-e, azt majd megírom az elkövetkezendő NW kritikákban. De az is lehet, hogy nem. 11 Szám 57:37 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése